منجی

در ایام مبارک دهه فجر که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی به پیروزی رسید فرصت مناسبی است تا ضمن تجدید بیعت با آرمانهای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و نیز مقام معظم رهبری شعارها و مطالبات امام و امت بازخوانی شود و ضمن ارزیابی منصفانه پیشرفتهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته نسل جوان امروز نیز با آرمانهای اصیل انقلاب آشناتر نمود.



یکی از مقولات بسیار مهمی که حضرت امام راحل در بیانات خود به مردم و مسئولان سفارش اکید داشتند مقوله فرهنگ سازی در جامعه و برنامه ریزی در جهت رشد فرهنگی و معنوی مردم شهر و روستا بود.

در دوران رژیم گذشته عمده محورهای تبلیغی و فرهنگ تاکید بر اقتصاد مصرفی، لاابالی گری، فرهنگ منحط غرب، فحشا و ارائه الگوهای پوچ و انحرافی برای جوانان بود گرچه با دم مسیحیایی حضرت امام در دوران انقلاب جوانان کشور بیدار شده و در کوره دفاع مقدس آب دیده شدند، لیکن عمده تاکیدات امام راحل بویژه در وصیت نامه  الهی سیاسی خویش توجه مسئولان به اصلاح فرهنگ عمومی است که اگر فرهنگ اصلاح شود کشور نیز اصلاح می گردد.

حضرت امام صداوسیما را دانشگاه عمومی خواندند تا با برنامه ها و فیلم های سازنده و مفید فرهنگ جامعه را ارتقا بخشد و هم کشور از ثمرات این فرهنگ سازی بهره مند شوند.

ارزیابی برنامه های سیما در چند دهه پس از انقلاب اسلامی نشان می دهد هنوز تا برآورده شدن مطالبات امام و رهبری در زمینه اصلاح فرهنگ عمومی راه زیادی مانده و شاید هنوز مقامات ارشد رسانه ملی به دید دانشگاه عمومی به حوزه ماموریت خود نگاه نمی کنند.

آیا مدیران سیما، گروههای برنامه ساز، نویسندگان و تهیه کنندگان در این دانشگاه عمومی با اندازه کافی مهذب شده وبه رسالت خود آگاهند.

این عزیزان که استادان و مدرسان دانشگاه عمومی(رسانه ملی) هستند چقدر خود را در مسیر اصلاح و ارتقا فرهنگ عمومی موفق می دانند و چه نمره ای به خود می دهند، البته برای ارزیابی خود کافیست به اوضاع فرهنگ و حجاب و معنویت و الگوهای این روزهای نوجوانان و جوانان نیز نگاهی بیندازند.

سالهاست، برنامه های سیما به گفتگوهای متعدد با بازیگران و ورزشکاران پر می شود و با تعدد شبکه ها، این مهمانان از یک استودیو به استودیو دیگر می روند.

البته مردم نیز از لباس و ارایش و مدل مو و ادبیات آنها استفاده می کنند و از ریزترین مسائل خانوادگی و شخصی آنها و ذائقه و سلیقه هایشان با خبر می شوند.

جالب اینکه مجری محترم نیز مرتب برای احترام عنوان هنرمند گرامی و استاد و قهرمان نامی و امثال آن را برای مهمانان خود استفاده می کند و خلاصه مجری و مهمان نان به هم قرض می دهند و یکی دوساعت وقت پر می کنند و همه هم راضی هستند چون هم آمار تولید را بالا برده اند و هم درامد خوبی برای سازندگان داشته و هم بر شهرت مهمان که همان بازیگر درجه دو یا سه سیما یا سینما یا خواننده درجه 2 یا3 جامعه است افزوده می شود و دستمزد بالاتری می گیرد.

آری همه عوامل راضی اند اما ملت میلیونی وقت خود را هدر رفته می بینند و متاسفانه الگوهای انحرافی در ذهن کودک و نوجوان خانواده ها از این مهمان ها شکل می گیرد.

آیا مهمانان اینگونه برنامه ها، دارای زندگی خانوادگی سالمی هستند یا تحصیلات چشم گیری دارند یا فداکاری مهمی در زمینه علمی و اجتماعی داشته اند، آیا اساسا چهارکلمه حرف زدن بلد هستند؟

آقای سرافراز چرا وقت شبکه های متعدد باید به اینگونه تاک شوها که غذاهای مورد علاقه فلان خواننده را معرفی می کند هدر رود؟

حداقل اگر بجای این برنامه ها موسیقی بی کلام بگذارید الگوسازی غلط را در بین جوانان و کودکان این مرز و بوم که به رسانه ملی اعتماد می کنند جا نمی اندازید.

برنامه سازی سیما هنرپیشه و خواننده درجه 2 را با دستمزد به برنامه مهمان می کنند او را به عرش می برد همچون ابن سینا و فارابی از جرییات کارهایشان سوال می کند.

پس از رفتن از برنامه دستمزدش را برای کارهای شبکه های سیما گران تر می کند.

آقای سرافراز این سیکل معیوب را اصلاح کنید اگر توان اصلاح ندارید لااقل آن را متوقف سازید هزاران جوان مستعد و نخبه در این کشور زندگی می کنند که هرگز جایی در برنامه های رسانه ملی ندارند با آوردن این جوانان به رسانه ملی، مردم شریف ایران را از فعالیتهای متعدد نخبگان کشور مطلع سازید.

آقای سرافراز کمی اصلاح این روند سخت است ولی گامی در مسیر رشد فرهنگی رسانه است رسانه ای سرافراز...

از فرزندان و اطرافیان خود بپرسید که آیا مشاهیر ایران و اسلام و دلاوران دفاع مقدس را بیشتر می شناسند و یا به اصطلاح هنرمندان درجه 2 و3 که هر روز در شبکه های مختلف سیما می چرخند و از فرق سر تا نوک پا جوانان ما را ناخودآگاه به الگوهای ناصحیح هدایت می کنند.

اقای سرافراز قطعا خروجی این برنامه سازی بزرگانی چون باکری، همت و چمران  نخواهد بود.


منبع: خبرگزاری بسیج

آپلود عکس رایگان و دائمی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منجی و آدرس monji92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 102
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 102
بازدید ماه : 934
بازدید کل : 165358
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 63
تعداد آنلاین : 1



آپلود عکس رایگان و دائمی